
GC News
Kampanj med GOKIND
Ja, hur vet vi egentligen vilket elbolag som är det bästa valet? Och vad innebär ett “bra val”? En spännande influencer marketing kampanj mellan vår klimatexpert Maria Soxbo och Gokind.
Kampanj med DEDICATED
Under den här kampanjen fick två av våra hållbara modeprofiler äran att visa upp plagg från Dedicated - ett bra alternativ när du måste köpa nykonsumtion. Kvalitet före kvantitet är något vi verkligen supportar.
Kampanj med Matsmart
Nu är det snart sommar och den inleds med ett härligt hållbar influencer marketing samarbete tillsammans med Matsmart - en annorlunda matbutik!
Strategier för Influencer Marketing
Influencer Marketing är den snabbast växande branschen inom marknadsföring och omsätter högre summor än många andra traditionella kanaler. Vilka strategier finns och vilka skulle vara mest optimalt för ditt företag?
Till Paris med tåg
“Nu sitter jag uppkrupen i soffan, hemma på Kungsholmen i Stockholm. Jag är precis hemkommen efter 8 dagar på resande fot.”
Boosta lymfsystemet
“Boosta Lymfsystemet” ny kurs av Karin Björkegren Jones om att förstå och boosta det viktiga lymfsystemet.
Hej Anna Blom!
Vi är så glada över att ha med Anna Blom i teamet. Hon är en riktigt etablerad modeprofil och nu på senare år - även en hållbar modeprofil.
Ingen ska behöva dö på grund av mode
Olyckan på Rana Plaza var enorm, men det är tyvärr inte ovanligt med olyckor och dödsfall i klädindustrin.
Och det är ingen slump.
När fast fashion är så billigt måste kostnader skäras ner någonstans.
Påskens godaste godis
Vår bästa Cecilia Folkesson delar med sig av ett superdundergott påskgodis. Hemmagjorda marsipanbollar! Uppdraget kom av vår kund Arvid Nordqvist som ville marknadsföra deras Maldonsalt.
Läses på egen risk - det här är såå gott!
Therese Lindgren i samarbete med Green Communication
Vi är så otroligt glada att berätta om vårt samarbete med en av Sveriges största (och nu hållbara) influencers - Therese Lindgren!
Hållbara podcast-tips
Att lyssna på en trevlig podcast kan ju vara riktigt skönt ibland. På promenaden, i solstolen eller när du lagar mat. I ett podcastformat kan mycket mer information delas och man får en betydligt större insikt i personerna bakom. Många av våra profiler har medverkat eller medverkar i en podcast eller flera podcasts, här kommer några tips för en mer hållbar lyssning!
GÖR JAG TILLRÄCKLIGT?
Kan jag ta i lite mer?
Jag är bara trött. Det är normalt som småbarnsförälder. Det ger säkert med sig. Så gick mina tankar flera gånger dagligen innan. Och en massa där till. Innan. Innan vad?
Jo, den där berömda väggen kom.
Att leva enkelt är svårt
Elisabeth om driver Sveriges största blogg inom minimalism, skriver i detta inlägg om friheten i att leva enkelt. Men hur kan det vara så svårt att leva enkelt? Läs ett inspirerande inlägg från Minimalisterna.
Varför influencer marketing?
Fler och fler företag har förstått den uppåtgående trenden och hoppat på socialmedia-marketing tåget, men varför?
Swappie!
Green Communication har haft många influencersamarbeten tillsammans med Swappie som alla hade olika användningsområden och perspektiv för varumärket.
Ett företag som är hållbart, ekonomiskt och smart. Det gillar vi!
Sedan starten 2016 har företaget växt i rekordfart, nu sex år senare finns de i 15 länder och har revolutionerat på den begagnade elektronikmarknaden. Deras tjänst går ut på att ta in använda mobiltelefoner och göra dem som nya igen. Bara att beställa och få en ny mobiltelefon levererad hem till dörren, med fin kartong och allt. Så bra!
Kampanj med Inika Superfoods
Inika Superfoods produkter är veganska och glutenfria - gjorda av naturliga ingredienser och sötningsmedel. Två riktiga favoriter bland våra influencers i influencer marketing kampanj har helt klart varit Coconut Chocolate och Glorius Greens.
Johanna Leymann coachar Therese Lindgren i hållbarhetsresan!
Att fast fashion industrin är old fashion är känt sen länge. Hur mår egentligen människorna bakom industrin och hur bli vårt klimat påverkat?
En av Sveriges största influencers Therese Lindgren gick i veckan ut med nyheten om att hon hädan efter inte kommer samarbeta med fler Fast Fashion företag. Bakom hennes beslut fanns många anledningar - men arbetarnas dåliga villkor och den höga belastningen på klimatet var de främsta. Till hennes hjälp klev en av Green Communications hållbarhetsexperter Johanna Leymann in och tillsammans tog de fram elva stycken krav på hennes framtida samarbetspartners.
Vegansk är inte lika med etiskt
Visste du att produkter får lov att märkas som veganska även om de inte är s.k. Cruelty-free? Alltså att produkten eller ingredienser har testats på djur, men inte innehåller några ingredienser från animaliskt ursprung och därför får marknadsföras som vegansk.