CASE

Bild: Lina Paciello i samarbete med Comfydence

Se filmen där vi visar några av våra samarbeten

Lanseringsevent med Swappie

Teamet på Green Communication ordnade ett lanseringsevent för det hållbara varumärket Swappie och deras nya Premium Series.

Swappie är Europas främsta webbutik för köp och försäljning av rekonditionerade iPhones och en av våra längsta samarbetspartners.

Kravet var att hela eventet skulle gå i hållbarhetens tecken in i minsta detalj! Lokalen, maten, stylingen - ja allt!

Tack Swappie för ett magiskt event.

Föreläsning med

Sofia Silverlining

Sofia Silverlining föreläser om ett oerhört viktigt ämne som fler måste börja prata om, tycker vi - psykisk misshandel. Vi måste lära våra döttrar och söner att våld i någon form aldrig är acceptabelt och hur det går att lämna. Sofia vill sprida kunskap genom att berätta sin egen historia om hur hennes vardag såg ut och hur hon vågade lämna.

Hairlust

Hairlust x Green Communication = Sant!

Under våren 2023 inledde vi ett samarbete tillsammans med Hairlust som visade sig vara en “match made in heaven”. De ville ha en härlig och lättsam hållbarhetsprofil som älskar att pyssla med håret, och då tänkte vi direkt på Hållbara Sara.

Comfydence

Comfydence är menstrosan som skapar trygghet, bekvämlighet och minskar oron under mens helt enkelt. Comfydence har hållbart, ekonomiskt och ett helt revolutionerande budskap. Vi är stolta att ha hjälpt Comfydence att marknadsföra sin fantastiska uppfinning som har hjälpt kvinnor i hela Sverige att ha en mer bekväm och klimatsmart mens varje månad.

Apohem

Hälsan är det viktigaste vi har, och vi måste ta hand om den för att må bra. Apohem är ett nätapotek som skapar förutsättning för ett hälsosammare liv utan att ta tid från själva levandet.

Cecilia Folkesson har marknadsfört Apohem och deras olika produktsortiment under året. Hon har samtidigt delat kunskap om kvinno- och intimhälsa, solskydd och höstpepp efter semestern och mycket mer.

En spännande influencer marketing kampanj mellan vår klimatexpert Maria Soxbo och Gokind.

GoKind

Vår klimatexpert Maria Soxbo gjorde en spännande kampanj tillsammans med Gokind.

GoKind har lanserat en app som ska hjälpa oss att byta till det grönaste elavtalet och få en betalning direkt på swish. Hur coolt! Under kampanjens gång fick vi följa Maria som berättar om konsumentmakt och hur vi kan utnyttja den. Välj de företagen som vill gott helt enkelt. Gokind är en tjänst som hjälper oss på rätt spår och det gillar vi såklart!

Hållbar influencern Lina Paciello  i samarbete med Dedicated - hållbar mode influencer marketing kampanj med Green Communication

DEDICATED

Dedicated ville visa upp sin superhärliga sommarkollektion.

Få företag kan producera nyproduktion och vara klimatsmarta, men Dedicated är ett av dem.

Under den här kampanjen tolkade Lina Paciello och Emelie Norberg Dedicateds kollektion. Vi fick superfina tips om hur vi kan styla plagg som funkar både på beachen och en chic city-look.

Kvalitet före kvantitet är något vi verkligen supportar.

MATSMART

Vi har jobbat länge med Matsmart och haft många roliga kampanjer tillsammans. En av många succéer var när Matsmart lanserade nya produkter under namnet: SAVED By Motatos där de har hittat nytänkande sätt för att rädda mat och ville såklart berätta det för så många som möjligt.

Under kampanjens gång har profilerna berättat om företaget och alla fördelar med att handla från deras matbutik. Goda, enkla och såklart billiga recept varvades med inspiration om att handla på Matsmart.

INIKA SUPERFOODS

Fem av våra hållbar influencer marketing profiler haft kampanj med Inika Superfoods genom Green Communication. Här är DearLizette.

Våra profiler haft ett långt samarbete med Inika Superfoods.

Strategin har varit hållbarhet i grunden - såklart, men också kommunikationen att deras bars och plant shakes passar de flesta målgrupper. Allt är vegansk, enkelt att blanda och smakar så gott. What´s not to like!

Dear Lizette, Vegan Influencer, Gurgin, Karin Björkegren Jones och Lina Paciello gjorde sin egen tolkning och det blev en succé!

Alla visade upp hur Inikas produkter blev en naturlig del av deras vardag. Till exempel har Lizette (på bild) alltid en Inika Superfoods bar i väskan på loppisrundan och Gurgin använder deras naturliga Plantshakes som en del av näringspåfyllnad under gympasset. Coolt!

Deras produkter är veganska och glutenfria - gjorda av naturliga ingredienser och sötningsmedel. Två riktiga favoriter bland våra influencers har helt klart varit Coconut Chocolate och Glorius Greens.

‘TISE

Green Communication tillsammans med ‘Tise och Bang for the bucks hade ett hållbart frukostevent i superfina Fabriken i Hammarby Sjöstad.

Vi har haft många roliga och nytänkande samarbeten tillsammans med ´Tise som verkligen har känts viktiga.

De hållbara modeprofilerna Warginna, Fairfashionista Filippa, och Lina Paciello har alla bevisat att man kan vara stylish och samtidigt shoppa hållbart - vilket har varit viktigt för vår kund.

Modefrukost

I december 2021 hade Green Communication tillsammans med ‘Tise och Bang for the bucks ett hållbart frukostevent i superfina Fabriken i Hammarby Sjöstad. 50 stycken härliga influencers kom för att lära sig mer om hållbarhet. I publiken fanns bland annat Sigrid Bernsson, tjejerna från Ångestpodden, Nina Campioni och Ebba Von Sydow.

Cop 26

Under klimatkonferensen COP 26, gjorde vi en film tillsammans hållbarhetsprofilerna Maria Soxbo och Emma Sundh, en kampanj med ‘Tise där de diskuterade COP26 och hållbart mode tillsammans med ´Tise programledare Elinor. En riktig succé!

SWAPPIE

Peter Svensson - Green Communication har haft många influencersamarbeten tillsammans med Swappie som alla hade olika användningsområden och perspektiv för varumärket. Budgetmorsan berättade om den ekonomiska aspekten.

Vi älskar att jobba med Swappie!

Deras affärsidé är verkligen fantastisk. I princip alla idag använder dagligen en smartphone, därför har det blivit en produkt som lätt slits ut.

Swappie rekonditionerar mobiltelefoner och säljer dem sen till ett lägre pris än en nyproduktion, trots detta kan de garantera att kvalitén är minst lika bra. Love it!

Swappie ville marknadsföra sina telefoner via våra profiler. Vi har haft fler kampanjer tillsammans och bland annat I början av 2022 hade skogens Dolly Parton - Warginna ett spännande samarbete med Swappie där hon visade upp kamerakvalitén är toppenbra och hur hon använder sin telefon i jobb och vardag. Förra året hade vi många influencersamarbeten tillsammans med Swappie som alla hade olika användningsområden och perspektiv för varumärket. Budgetmorsan berättade om den ekonomiska aspekten och Lina om hur familjelivet påverkar mobilanvändningen.

Två av Green Communications största matprofiler Cecilia Folkesson och Portionen Under Tian ett givande influencer marketing samarbete med företaget Frankful.

FRANKFUL

Restfest på Green Communication!

Vid årsskiftet 2021/2022 gjorde två av våra största matprofiler Cecilia Folkesson och Portionen Under Tian ett givande samarbete med företaget Frankful. I deras sortiment hittar vi taco-ingredienser, tillbehör och annat smaskigt som är 100 % växtbaserat.

Begreppet restfest innebär att vi ska ta tillvara på maten som så ofta kastas - svinnsmart!

Vad har jag egentligen för hudtyp? Varför skäms jag över min akne? Denna typ av frågor har varit ledande i Green Communications hållbar influencer marketing samarbete med VeckoRevyn och Eucerin.

EUCERIN

Artikelserie om akne publiceras i VeckoRevyn i samarbete med Eucerin

Vad har jag egentligen för hudtyp? Varför skäms jag över min akne?

Denna typ av frågor har varit ledande i Green Communications samarbete med VeckoRevyn och Eucerin. Unga, gamla, kvinnor och män - alla har vi eller känner någon som har problem med hyn och de flesta upplever att de skäms över dessa vanliga problem.

TACK Eucerin för att ni uppmärksammar och normaliserar det mänskliga i oss.

MSB

Under krisberedskapsvecka anordnat av MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) fick Green Communcation influencer Portionen Under Tian möjligheten att sprida information till fler om vad vi gör ifall krisen kommer.

Hur väl förberedd är du om krisen eller kriget kommer?

Under förra årets krisberedskapsvecka, anordnat av MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) fick vår influencer Portionen Under Tian möjligheten att sprida information till fler om vad vi gör ifall krisen kommer.

Vad behöver vi ha hemma?

Hur hittar vi information?

Hur överlever vi?

Stort tack till MSB för att ni valde en av våra profiler - ert jobb är extremt viktigt!