Case: Naturskyddsföreningen x Sara Ohlson

Tillsammans med Naturskyddsföreningen och hållbarhetsprofilen Sara Ohlson inspirerade vi fler att anta utmaningen “Max 5” som innebär att begränsa nyköp av kläder till fem plagg per år och samtidigt vara med och tävla om en unik stylingdag.

Utmaning
Naturskyddsföreningen drev kampanjen “Max 5”, som utmanar oss alla att begränsa våra nyköp av kläder till högst fem plagg per år. För att engagera fler unga vuxna och modeintresserade målgrupper behövde organisationen nå ut på ett inspirerande och relevant sätt bortom traditionella informationskampanjer och mer personligt och inbjudande. Valet föll på Sara Ohlsons som har en stark ställning inom hållbarhet och är en stor inspiratör kring hållbart mode.

Resultat

  • Ökat engagemang kring utmaningen “Max 5” i sociala medier.

  • Naturskyddsföreningen nådde en bredare och yngre målgrupp.

  • Kampanjen kombinerade modeglädje med hållbar konsumtion – och gjorde det lätt att delta.

PS: En lycklig vinnare fick en personlig rådgivning av Sara och ett oförglömligt möte.

Länk till inlägget

Nästa
Nästa

Case: Tradera x Therése Lindgren