Restfest på Green Communication

Mat influencern Portionen under Tian  i samarbete med Frankfull - hållbar mat influencer marketing kampanj med Green Communication

Bild: Portionen Under Tian

Green Communication fick frågan om vi kunde rekommendera någon profil som kan hjälpa Frankful att marknadsföra deras växtbaserade produkter. Det gör vi såklart gärna!

Lite kort om Frankful

Frankful är en del av Orkla och är ett hållbart varumärke som är övertygade om att vi kan lösa klimatfrågan tillsammans. Frankful har tagit fram en rad underbara tacoprodukter som är helt växtbaserade. De har tillexempel tagit fram en tropisk salsa utan tropiska produkter och använder äpplen istället som smakar precis lika bra.. Alltså hur smart är inte det?

Läs gärna mer på Frankful:s sajt om deras minutiösa klimatarbete. Vi är imponerade!

Samarbetet

Portionen Under Tian och Cecilia Folkesson, som är utpräglade matprofiler. Grymma på att både ta fram fantastiska recept och ta fantastiska bilder, tackade ja till samarbete med dem. Produktionerna blev väldigt lyckade och de lyckades på deras magiska sätt göra en restfest att se ut som en galamiddag (typ).

Vi har jobbat med fler nedslag och fler är planerade. Håll utkik!

Cecilia Folkesson och Portionen Under Tians bidrag. Mums mums säger vi!

Vi reflekterar..

Tänk om alla kunder och företag kunde tänka som Frankful? Tänk om alla tänkte att det går att ta tillvara på tomatsås och göra tacosås på det istället för att kasta. Att det är en av de viktigaste sakerna vi kan göra för klara klimatfrågan är maten. Att vi behöver äta mer växtbaserat men det måste också vara gott.

Jag tror världen skulle vara lite grönare och lite mer underbar plats att bo på om alla tänkte som Frankful.

Tack för ett superfint samarbete 💚



/Vännerna på Green Communication

Föregående
Föregående

Veckans gröna recept

Nästa
Nästa

Vi älskar Tise!