MSB +Portionen under tian

Hanna Olvenmark -grundare av Portionen Under Tian i hållbar influencer marketing samarbete med MSB för deras kampanj Krisberedskapsveckan

Foto: Hanna Olvenmark -grundare av Portionen Under Tian i samarbete med MSB för deras kampanj Krisberedskapsveckan

Krisberedskapsveckan är en årlig informationskampanj som ska öka människors motståndskraft inför samhällskriser och ytterst krig. Det är MSB- Myndigheten för samhällsskydd och beredskap - som ansvarar för att nå ut till så många svenskar som möjligt.

Green Communication blev tillfrågade om Portionen Under Tian kunde ta sig an utmaningen att förmedla hur viktigt det är att vara förberedd och även ge lite tips på vad som är bra att ha hemma för att vara förberedd. Det var en given matchning. Hanna Olvenmark (grundare av Portionen Under Tian) lyckades på ett trovärdigt och ändå enkelt sätt förmedla allvaret och konkret ge goda råd på det hon själv nyss lärt sig men såklart även enkel mat som håller länge - lite hennes specialitet.

Krisberedskapsveckans grundläggande idé.

Det finns tre återkommande mål med Krisberedskapsveckan:

  • att fler privatpersoner reflekterar över hur de kan lösa vardagen vid kris och krig

  • att fler privatpersoner skaffar sig en egenberedskap

  • att den lokala riskkommunikationen utvecklas.

Krisberedskapsveckan fortsätter alltså att att signalera huvudbudskapet att varje människa är en viktig resurs i vårt lands samlade förmåga att möta olika hot.

Föregående
Föregående

Vad är COP26?

Nästa
Nästa

Who’s got the time to live sustainably?